Belgium’s Most Influential Antwerp Six
word by htoo htoo
ဘယ္လ္ဂ်ီယံႏိုင္ငံရဲ႕ ဖက္ရွင္ေလာကကို ၁၉၈၀ မတိုင္ခင္တုန္းက ဂ်ပန္၊ ျပင္သစ္နဲ႔ အီတလီ ဒီဇိုင္နာ ေတြပဲ လႊမ္းမိုးေနခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၈၀ ႏွစ္ပိုင္း ေတြမွာ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ ဒီဇိုင္နာ(၆)ေယာက္ ပါဝင္တဲ႔ Antwerp Six ဆိုတဲ႔ ဒီဇိုင္နာအဖြဲ႔ ေပၚလာပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ ဖက္ရွင္ေလာကမွာ ဂုဏ္သိကၡာ ၾကီးမားတဲ႔ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္းေတြရဲ႕ ကနဦးအစကေတာ့ ဒီ Antwerp Six ဆိုတဲ႔ ဒီဇိုင္နာအဖြဲ႔ကေန စတင္ခဲ႔တယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။ ဒီအဖြဲ႔မွာ ဘယ္လ္ဂ်ီယံနိုင္ငံ ရဲ႕ နာမည္အၾကီးဆံုး ဒီဇိုင္နာေတြ ျဖစ္တဲ႔ Dries Van Noten, Ann Demeule meester, Dirk Van Saene, Walter Van Beirendonck, Dirk Bikkembergs နဲ႔ Marina Yee တို႔ပါဝင္ပါတယ္။ Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts ကေန ၁၉၈၀ ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ ဘြဲ႔ရခဲ႔ၾကျပီး ၁၉၈၆ခုႏွစ္ London Fashion Week မွာ သူတို႔ရဲ႕ collection ေတြကို ျပသျပီး ကမာၻ႔ဖက္ရွင္ ေလာကမွာ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ ဖက္ရွင္ အတြက္ ေနရာယူေပးခဲ႔ သူမ်ားလည္းျဖစ္ပါတယ္။
Dries Van Noten ကေတာ့ မိတ္ဆက္ေပးစရာမလိုတဲ႔ ဒီဇိုင္နာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ျပီး Antwerp Six အဖြဲ႕မွာ စီးပြားေရးအရ အေအာင္ျမင္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြားခဲ႔ျပီး သူရဲ႕ ဖခင္က အမ်ိဳးသားဝတ္ အထည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၀ခုႏွစ္မွာ Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts ကေန ဘြဲ႔ရခဲ႔ျပီး ၁၉၈၆မွာ သူ႕ကိုယ္ပိုင္ အမ်ိဳးသားဝတ္စံု ဒီဇိုင္းေတြကို London Fashion Week မွာ ျပသခဲ႔ပါတယ္။ သူ႕ဒီဇိုင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တန္ဆာဆင္ ပစၥည္းမ်ားျပားေပမယ့္လည္း classic ဆန္ျပီး ေန႔စဥ္ဝတ္ဖို႔ အဆင္ဒီဇိုင္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။
ျမင္ေတြ႕ေနၾကအေရာင္အဆင္ဒီဇိုင္းေတြကိုပဲ ထူးထူးျခားျခားေလး ျဖစ္ေအာင္ ပံုေဖာ္ထားပါတယ္။ အေရွ့တိုင္းဟန္ နဲ႔ အေနာက္တိုင္းဟန္ကို ေပါင္းစပ္ျပီး ရုပ္ပံု ဒီဇိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အထည္သား အသံုးျပဳတာကလည္း သူ႔ကို နာမည္ၾကီးေစခဲ႔ပါတယ္။ ၂၀ဝ၈ခုႏွစ္မွာ တစ္နွစ္တာ နိုင္ငံတကာ ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္နာဆုျဖစ္တဲ႔ Council of Fashion Designers of America’s ရရွိခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီ႔ႏွစ္မွာပဲ မင္းသမီး Cate Blanchett ရဲ႕ အကယ္ဒမီပြဲတက္ ဝတ္စံုအတြက္ တာဝန္ယူခဲ႔ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း သူမရဲ႕ Red Carpet ဖက္ရွင္ေတြအတြက္ ပင္တိုင္ဒီဇိုင္နာ ျဖစ္လာပါတယ္။ သူ႔ဒီဇိုင္းအားလံုးကို အသင့္ဝတ္ အထည္အေနနဲ႔သာ ေရာင္းခ်ျပီး အပ္ထည္မခ်ဳပ္ပါဘူး။အခုလက္ရွိမွာ တစ္ႏွစ္ကို အမ်ိဳးသားေရာ အမ်ိဳးသမီး အတြက္ပါ ခသူနခအငသည (၄) မ်ိဳး ထုတ္လုပ္လ်က္ ရွိပါတယ္။ Antwerp, Hong Kong, Tokyo, Paris နဲ႔ Singapore တို႔မွာ ဆိုင္ခြဲေတြ ဖြင့္ထားျပီး သူ႔ဒီဇိုင္းေတြကို နိုင္ငံတကာ ဖက္ရွင္ဆိုင္ေပါင္း(၄၀ဝ) ေက်ာ္မွာ ေရာင္းခ်လ်က္ ရွိပါတယ္။
Ann Demeulemeester ကေတာ့ ၁၉၅၉မွာ ေမြးဖြားခဲ႔ပါတယ္။ ငယ္ငယ္က ဖက္ရွင္ကို စိတ္ဝင္စားမႈမရွိေပမယ့္ အနုပညာေက်ာင္း သံုးနွစ္ တက္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာ အဝတ္အစား ဒီဇိုင္းေတြအေၾကာင္း စိတ္ဝင္စားလာရာကေန ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္းပညာကို ၁၉၇၈ ခုႏွစ္မွာ Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts မွာ တက္ေရာက္ သင္ယူခဲ႔ပါတယ္။ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္မွာ ဘြဲ႔ရခဲ႔ျပီး ၁၉၈၂ မွာ Golden Spindle ဆုကို ရခဲ႔ျပီး ေအာင္ျမင္မႈလမ္းစကိုေတြ႔ခဲ႔ပါတယ္။ ၁၉၈၅ခုႏွစ္မွာ ကိုယ္ပိုင္ clothing line ကို စတင္ခဲ႔ပါတယ္။ အညိဳ၊ အနက္နဲ႔ မီးခိုးေရာင္ စတဲ့ အေရာင္ေတြ သံုးေလ့ရွိျပီး အထည္စေတြကို ထပ္ကာ ခြဲေၾကာင္းျပန္ေဖာ္တဲ႔ ဒီဇိုင္းကိုလည္း ထုတ္လုပ္ခဲ႔ပါတယ္။ Gothic, Punk နဲ႔ Japanese စတိုင္လ္ ေတြမွာ သူ႕ကိုယ္ပိုင္စိတ္ကူးနဲ႔ ေပါင္းစပ္ခဲ့သလို မိန္းမဆန္တဲ႔ Collection ေတြလည္း ထုတ္ခဲ႔ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ သူ႕ Collection ေတြကို နိုင္ငံေပါင္း ၃၀ မွာ ေရာင္းခ်ပါတယ္။
ဒီေန႕ေခတ္ရဲ႕ ဖက္ရွင္ေရစီးေၾကာင္းမွာ အေရးပါတဲ႔ ဒီဇိုင္နာေတြထဲက တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ႔ Walter Van Beirendonck ကိုေတာ့ ၁၉၅၇ ခုနွစ္မွာ ေမြးဖြားခဲ႔ပါတယ္။ ၁၉၈၀မွာ Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts ကေန ဘြဲ႔ရခဲ႔ျပီး ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာ သူ႔ collection စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ႔ပါတယ္။ ပန္းခ်ီ၊ သီခ်င္း၊ စာေပ၊ သဘာဝ နဲ႔ ethnic လူမ်ိဳးစုေတြကေန inspiration ယူခဲ႔ပါတယ္။ သူ႔ collection ေတြမွာ ထူးျခားတဲ႔ အေရာင္ ေပါင္းစပ္မႈနဲ႔ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္း ေကာင္းေကာင္းသံုးေလ့ ရွိပါတယ္။ ဖက္ရွင္ကေနစျပီး မ်က္ေမွာက္ေခတ္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအထိ သူေျပာခ်င္တဲ႔ စကားတိုင္း ကို စာသားေတြ အေနနဲ႔ သူ႕ဝတ္စံုေတြမွာ ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါတယ္။ ၁၉၉၀ခုနွစ္မွာ U2’s PopMart Tour အတြက္ Stage ဝတ္စံုေတြ စီစဥ္ေပးျပီး ၁၉၉၉ခုနွစ္မွာ “Cultural Ambassador of Flanders” ဆုခ်ီးျမွင့္ခံခဲ႔ရပါတယ္။ မၾကာေသးခင္ ကပဲ Scapa Sports ရဲ႕ Artistic Director အေနနဲ႔ တာဝန္ယူခဲ႔ပါတယ္။ အဝတ္အစား collection ေတြအျပင္ ျပဇာတ္ဒီဇိုင္း၊ ရုပ္ရွင္နဲ႔ Ballet အကအတြက္ ဝတ္စံုဒီဇိုင္း၊ စာအုပ္သရုပ္ေဖာ္ဒီဇိုင္းစတဲ႔ ဒီဇိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ လုပ္ကိုင္ လ်က္ရွိပါတယ္။
သူတို႔ ဒီေန႕လို နာမည္ၾကီးဒီဇိုင္နာေတြျဖစ္လာဖို႔ ေၾကာ္ျငာေတြ၊ မားကတ္တင္းေတြ မလိုခဲ႕ပါဘူး။ ဘယ္လ္ဂ်ီယံရဲ႕ အေစာဆံုး ဒီဇိုင္နာေတြျဖစ္ျပီး ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ နိုင္ငံတကာဖက္ရွင္ေလာကမွာ ေနရာတစ္ခုနဲ႔ရပ္တည္ေနတာမွာ သူတို႔ယံုၾကည္တဲ႔ အရာက တီထြင္မႈ တစ္ခုတည္းရွိပါတယ္။ သူမ်ားနဲ႔ မတူတဲ႔ တီထြင္မႈေတြကပဲသူတို႔ကို ေအာင္ျမင္ေစခဲ႔ျပီး ဘယ္လ္ဂ်ီယံဖက္ရွင္ေလာကကိုလည္း ဦးေမာ့ေစခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။အခုဆိုရင္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာလည္း ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာ႔ဟန္လႊမ္းတဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ ဖက္ရွင္ brand ထုတ္လုပ္သူေတြရွိလာတာကို ဝမ္းသာစရာ ေတြ႔ေနရပါျပီ။ ေရွ႕ဆက္ျပီးလည္း ျမန္မာနိုင္ငံအတြက္ ဖန္တီးမႈအားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ကမာၻ႔ဖက္ရွင္ကို ထိုးေဖာက္နိုင္တဲ႔ Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts လို ဖက္ရွင္ေက်ာင္းေတြ လို ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္နာအဖြဲ႔ေတြ ေပၚေပါက္လာဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
(English Version)
Before the 1980s, Belgium fashion industry was dominated by Japanese, French and Italian designers. Along came a group of six home grown designers who changed this and they were dubbed as “Antwerp Six”. It has to be said that the current reputation of Belgium fashion design is attributed to this fashion collectives, Antwerp Six. This group includes six most influential Belgium fashion designers and they are Drivies Van Noten, Ann Demeulemeester, Walter Van Beirendonck, Dirk Bikkembergs, Dirk Van Saene and Marina Yee. They were all graduated from Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts and put Belgium on the international fashion map ever since when they presented their collections during London Fashion Week in 1986.
Dries Van Noten, a designer who needs no introduction, is the most commercially successful of the Antwerp Six. He was born in 1958 and his father was a menswear shop owner. He graduated from Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts in 1980 and presented his menswear collection at London in 1986. His collections often include ornate embellishment but classic shapes and everyday pieces as well. His designs are unique with a familiar palette and what made him famous is his expertise in mixing Eastern and Western styles and folkloric fabrics.
In 2008, he won Council of Fashion Designers of America’s International fashion designer of the year award. Also, he dressed actress Cate Blanchett for the Academy Awards and has continued to dress her for other red carpet events ever since. He offers only ready-to-wear collections and no haute couture work. Currently, he produces four collections yearly, men’s collection and women’s collection, for both summer and winter. His namesake brand has shops in Antwerp, Hong Kong, Tokyo, Paris and Singapore. The brand is said to be carried in some 400 fashion shops around the world.
Ann Demeulemeester was born in 1959. Initially, she showed no interest in fashion but after attending art school for three years, she started thinking about clothing design. She went on to study fashion design at Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts and graduated in 1981. She found success by winning the inaugural Golden Spindle award in 1982. In 1985, she started her own line of clothing using various fabrics, usually in shades of brown, black and grey that she brings together to then slash and tear the mixed fabrics. She adds her own ideas to Gothic, Punk and Japanese styles and her collections include a touch of her femininity. After the debut of her menswear line in Paris, she became one of the first designers to feature both men’s and women’s collections in the same show in 1996. Her collections are now sold in over 30 countries worldwide.
One of today’s fashion design trend setters, Walter Van Beirendonck, was born in 1957 and graduated in 1980 from Antwerp’s Academy. Since 1983, he started his own collections which are inspired by the art, music, literature, nature and ethnic influences. He uses unusual color combinations and strong graphic designs in his collections. All of his statements about everything from fashion to contemporary society are brought together in slogans and prints on his work. He designed the costumes for the U2’s PopMart tour in 1997 and he was awarded the honorary title of “Cultural Ambassador of Flanders” in 1999. Recently, he has worked as the Artistic Director for Scapa Sports. Besides working on his collections, he also works on different projects such as the design for theatre, film and ballet design, the illustration of books and much more.
What was unique about Antwerp Six was that they were not big into advertising or marketing. It was their fearless creativities that propelled them as Belgium’s influential designers and remains as top designers in today’s fashion world. Presently, there are many Myanmar designers producing own fashion brands with Myanmar cultural influences. We sincerely hope for the rise of fashion schools and fashion collectives like Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts and Antwerp Six to put Myanmar on the global fashion map with strong creativities.